torsdag, mars 23, 2006

Ur barnamun...

Vår, vår, underbara vår! Inte ens en jacka på oss. En cykel, en hjälm två barn. En på cykel, en vid handen på promenad i vårsolen. Krokus och knoppar överallt, och en hel del andra små blommor mina barn frustrerat insåg att jag inte kunde namnge...

Lek vid vattnet, mata ankor, äta toast, dricka capucco och springa och cykla runt. En glass vid fontänen fick avrunda promenaden.

I trädgården hemma, insåg snabbt att det redan är kört. Krattat, klippt torkade blommor och tagit fram knopparna. Krattat mer. Helt slut. Trädgården skulle behöva flera timmars omsorg, gräset är redan en decimeter. Barnen lekte chokladfabrik och blandade i evighet maskar, vatten, jord och löv. Byggde maskhus och bjöd på "kaffe". Slutade med att jag tvättade stentrappan och barnen målade trädet med vattenfärger. Trädstammen var inte fin sa de.

Lilla H: Mamma jag vill flytta till England, eller i alla fall åka dit på besök.
Lilla H: Nina är från England och Jake med. De är så bruna och fina. Brun hud och bruna ögon och ja mörka tycker jag.
Lilla H: Det är fint, så fint att vara sådär brun överallt.
Lilla H: Alla i England är så vackra och bruna!

Exilmammman: Hjärtat Ninas mamma är från Columbia och Jakes från Thailand. Deras pappor är från England och de är vita som vi, inte alls bruna. Alla som pratar Engelska är inte bruna i huden och har bruna ögon.
Lilla H: Det där vet du inte, det var länge sedan du var där!
Exilmamma: Mmm, det var det. :)

Lyssna nu hur svensk jag är (aldrig nöjd med vädret vill säga): - Det är 17 grader och sol och nästa vecka lovar de 20 grader eller mer, VÄNTA, nu går det för fort!!!!

1 Comments:

Blogger Var dags glimtarn said...

Mamma Mia :)!!! Ja vädret är en klar fördel med att bo i södra europa...

7:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home