måndag, mars 20, 2006

Nu är det gjort!

Medborgarskolan hade inte plats på sin distans kurs i italienska...
Jag har i Como fått nys om en sträng lärarinna som man kan komma till om man lovar att göra sina läxor samt infinna sig hos henne 1 1/2 timme i veckan. Väldigt humant pris. Gammal sträng lärarinna säger ryktet. Men mycket bra. Lucia. Jag har ringt och hon bokade in exilpappan och mig redan på onsdag.

Ser fram emot en gammal italienska som står med en pekpinne i mitt öga. Så att jag snart kan parlare italiano perfetto. Eller i alla fall parlare :)

Ah, jag gillar att bocka av på min todolist. Idag har jag bockat av två saker. Kanske även den tredje hinns med. Där finns 10 punkter. Jag är ett list freak.

6 Comments:

Blogger maruschka said...

Hej, kul att du "hälsade på" hos mig...*ler*
Jag inser snabbt att mina kyclingmammeproblem är ganska små jämfört med andras...;o)
Jag ska tänka på dig nästa gång jag oroar mig så kanske det känns bättre...och du, jag är övertygad om att du kan italienska in no time!
Ciao!

3:47 em  
Blogger maruschka said...

Glömde en sak, har du hälsat på hos Ilva, en annan svenska med barn i Italien?...här är adressen annars: http://agliolio.blogspot.com/

3:51 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Hej Maruscha! Äsch, inga orosmoln för små när det handlar om barn :) Tack för pepping och tips om Ilva.

4:38 em  
Blogger Farsan_Baloo said...

Como! Varför känner jag igen det så väl? Kan det vara så att Glen Strömberg lirade där innan han kom till Atalanta? Alternativ efter...

5:03 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Hej Baloo, tja, en jag känner till är Corneliusson iaf!? Men vet att ngn/ngr till bott här med :) I

5:08 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Neonglitter- du är för skön! :)

9:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home