onsdag, februari 08, 2006

Mental notebook error

Jag gör "mental notes" hela tiden. Inte sådana som jag gjorde när jag satt på jobbet för ca 8 månader sen. Då inget annat fick plats i mitt huvud utan jobb relaterade "viktigheter", tider och måste ringa ditten, inte glömma datten, hinna dit och hit i tid. Roliga "mental notes" gör jag nu, sådana som berikar mig, får mig att tänka på världsliga och stora ting. Barnen sa något roligt "mental note" barnen tycker det är kämpigt och en tanke på hur man kan peppa kommer "mental note", går i affären och har en lååång lista med mig hittar allt utan färsk chili "mental note". Kör bilen kommer på en idé till manuset "mental note". DÅ blir det error. Konstigt. Sitter nu framför datorn och idag skulle jag blogga om mitt nya vardagsliv igen. Skrev en skitbra blogg i huvudet i kön på "ICA" som precis beskrev hur jag kände. Sitter nu här och min mental notebook säger bara error. Så då blir det ingen blogg om det jag hade tänkt just nu. Fast egentligen gör det mig inget. Jag är så mycket lyckligare nu, som kan göra mental notes på annat än "viktiga möten" trots att det blir error.

Ska skriva på mitt manus istället, det var nog det som var meningen med dagens error, vik tid till det som drar dig framåt mest.

"Mental note" som gjordes igår: Lilla H hade lilla Nina på besök efter dagis. Lille O följde med lille Elias och lilla Ciara hem till Ciara. Lille E snodde något från lille O och två mammor (jag var inte där, de berättade detta vid återlämning sas av liten son) sa till honom att vara extra snäll mot lille O som inte pratar italienska. IO PARLO ITALIANO!!!! Skrek en skitsur liten O. Ha! :) Så kom den anekdoten ner i print precis där den ska vara, i min dagbok om våra fram gångar (blev tvungen att dela på ordet med tanke på min tidigare blogg...) efter att ha sparkat bort stora och små stenar på gången. Nu kan han försvara sig, mot vuxna *S*

Buona giornata! (kanske ett ord? 4:e språket blir bara "soppa" i mitt huvud när jag skriver...)

1 Comments:

Blogger Var dags glimtarn said...

Grattis till flytten neonglitter! Hoppas ni kommer att trivas. Gör det? Ja...det är härligt nu. Får man säga det eller kommer jante och knackar bryskt på dörren då!? :)

10:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Home