tisdag, februari 07, 2006

Utmaning 2

Jag har blivit utmanad igen, jag har varit tråkig och inte svarat på utmaningar förut men ok, det verkar höra till bloggandet (men detta blir min andra) J Här kommer mina svar (fast makens svar hade nog varit roligare inser jag nu, men håll tillgodo!)

Fyra jobb jag haft:
*Brevbärare (sommarlov)
* Au-pair (efter gymnasiet)

*Researcher

*Headhunter

Nu lyxmorsa á la hobbietreverska

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
Jag fick utmaningen av Neonglitter och hon har 2 av mina absoluta favoritfilmer på sin lista, ses nedan här med.
*De röda/vita/blå filmen (jag ser gärna om alla 3 ytterligare några gånger)
*Il postino (den är underbar!)
*Pulp Fiction (sett den typ 15 gånger, varje gång ser jag nya saker…)

*Vår bröllopsfilm med alla supertal haha! (Vi har sett den några gånger iaf och njutit, kom inte på flera filmer)


Fyra platser där jag bott:
*Richmond
*Södermalm
*Melbourne
*Paris

(svårt att välja fyra när jag typ flyttat 21 gånger…)

Fyra TV-serier jag gillar:
*Desperate Housewives
*Vita huset

*Vänner
ser inte så mycket på TV, ngn kväll i veckan bara.

Fyra platser där jag varit på semester:
*Västindien
*Thailand

*Bordeaux och Rivieran, de hänger ihop i min ”semestervärld”
*Alperna, franska, italienska och schweiziska (ofta nu på helger, så nära och piper ju hem igen kvällstid…)


Fyra sajter jag besöker dagligen:
* Google
*DN
*TV4 (nyheter, jag är ju ytis…)
*Och några bloggar


Favoritmat:
*Pasta i alla dess former men helst med pomodoro stekt i vitlök och olja och mozzarella i sen om det är skinka eller vitt eller mörkt kött spelar ingen roll. Gärna pesto med J
*Chicken Korma (samt all indisk mat)
*Pannkakor (ha!)
*Planten (heter det så? Släkt med bananen som man steker i olja, ÄLSKAR!) som jag nu har till många måltider, är ju ingen måltid i sig men ett gott tillbehör jag inte vill vara utan…

Fyra plaster jag vill vara på just nu:
*I alperna, framför en varm brasa om det är kväll eller i solen i backen med barnen och H.

*Cha-Am poolside…. Barnen i poolen, drink i handen på maken och mig *S*
*Orlando going shopping and visiting Universalstudios
J!

*Visit i Sverige, mamma, pappa, bröder och väninnor, en långhelg.

1 Comments:

Blogger Var dags glimtarn said...

Florida I love, som gäst :) Hoppas med du kommer dit någon gång! Jag har släkt i Washington och hoppas vi kan resa dit snart och typ "via" Orlando :O

5:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home