onsdag, februari 15, 2006

Gästschema....

Jaha så kommer kanske våren hit på fredag. 18 grader och sol utlovas till helgen! Imorgon är det andra gången sen vi flyttade hit som jag åker in till Milano. Men första gången som jag åker in med maken. Vi ska på en lunch med ett italienskt par maken känner sen länge, men som jag aldrig haft möjlighet att träffa tidigare. Ser mycket fram emot att strosa förmiddagen i Milano med maken för att sen äta en god lunch!

Med våren kommer inte bara fint väder utan hos oss kommer resväskor att avlösa varandra. Gästrummet kommer att bäddas upp och om många gånger. Nästa vecka är det Settimana Bianca (Sportlov) och då kommer goda vänner och vi kommer gemensamt att åka upp till alperna för en veckas skidåkning. Åh som jag längtar dit, jag älskar alperna med familjen. Våra små barn är inbokade i skidskola 2 timmar om dagen med, ska bli spännande att se!

Ja om våren börjar redan Settimana Bianca så har vi gäster då i två veckor. Sen i slutet av mars kommer en annan familj vi ser fram emot att träffa. Efter dem kommer svärmor, efter henne kommer goda vänner i 8 dagar. Efter dem åker jag på blixtvisit till Stockholm (familjen utökas!). Efter det kommer min "gamla bästis" (ja vi tar samma plan!) och kort därefter kommer exilmammans pappa med fru. 2 veckor senare kommer tjejligan och hälsar på! På så sätt upprättades ett gästschema hos oss...

Vi ser fram emot varje besök mycket. Och trots att det ser ofantligt hektiskt ut så har vi lyckats få in barnfamiljer på skollov och vuxna andra tider. Våra barn måste gå på "skolan" innan sommaren, för att italienskan ska ramla på plats samt för att ha en vardag. Fast nästa vår får vi ta det lite lugnare tror jag :)

Hur ska jag kunna jobba. Men det är bra att ha disciplin och vika samma tider till det varje dag. Det måste få fortsätta och gästerna får helt enkelt känna sig som hemma :)

2 Comments:

Blogger Ina said...

Ojoj! Nästan tur att det inte blev nån "listträff" hos er då?!
18° och sol, försöker allt vad jag kan att inte vara avundsjuk... det går sådär :)

10:05 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Ja 18 grader och sol imorgon sa de ju! Men idag är det FEM grader och moln. Inte utan att man tvivlar på morgondagens utlovade väder!!!

4:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home