måndag, februari 13, 2006

Il tempo non basta...

Kan man skriva så månne? Lite för lite tid ska det stå i alla fall. Skriver affärsplan, mycket roligt. Är nöjd med kapitel 1 sas so far när det handlar om "boken" och redigerar nu kapitel 2, nu är det kul att redigera när jag kommit en liten liten bit. Sjuka barn hemma, eller rättelse, för friska barn hemma. Imorgon "skola" igen. Lite för lite tid till bloggande idag.

Ur barnamun.
Lille O: Mamma varför heter det eftermiddag när det är eftermiddag före middagen? Det är bättre på italienska. Pomeriggio, det betyder ingetting. (!!!???)

Lilla H sjunger: "Mamma är så fiiin, så underbaaar och så sööööt, hon är världens bäääästa (om och om och om igen).

Snacka om en liten amorina, rätt in i mammahjärtat! :)

Happy Valentines!!!

6 Comments:

Blogger Thinkerbell said...

ah, vilken underbar kommentar om eftermiddag. du får ta den långa storyn där för att förklara på rätt sätt, dvs middag = mid day.

Ännu svårare är det att förklara varför gammelfarfar säger frukost om lunch.

9:21 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Jag försökte men fick svar vaddå, typ 100 gånger... Då kom frågor om vad som är italiengelska och vad som är svenska. "poverino" =stackare, total "språksoppa".

9:25 em  
Blogger Sunflower said...

Jag skulle inte säga så "troppa poco tempo" för det betyder "för mycket lite tid", vilket inte blir bra. Il tempo non basta, skulle jag säga. :)

11:17 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Sunflower! Tack, ser du rubriken nu ! :) Tack tack, du kommer inte tro det men för 20 minuters sen fick jag beröm av Elena som påtar med soppkvasten och lägger dammet annanstans, urskön tjej förvisso. Att hon tycker min italienska är så bra efter 5 månader! Komiskt, hon skulle se mig "författa" en enkel rubrik....

8:18 fm  
Blogger Sunflower said...

Eh, ibland får man ta åt sig äran trots att man lärt sig via någon annan. Man har i alla fall LÄRT sig, vilket är ändå slutmålet! Jag hjälper gärna till! :)

10:21 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Ja rätta mig gärna!

10:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home