tisdag, februari 14, 2006

S:T VALENTINO...

Ja en sådan dag ska man ju få beröm det första som händer. Det stod Elena för när hon "knackade" på dörren 07.45. Vi förde en enkel konversation och sen utbrast hon COMPLIMENTE för din italienska. *stolt som en tupp* Fast den är ju långt ifrån bra, jag har en granne som lärde sig italienska på 6 veckor. Fast vem har 6 veckor till att vika till att enkom lära sig ett språk!? Men han i alla fall, svensk, höll ledningsgruppsmöte på italienska efter 6 veckor.... Vilken ragazzo! (som även kan betyda pojkvän, men inte för mig då!).

Jag uppe först, alla snusade länge idag. Jag hann både duscha och göra mig i ordning samt duka fram frukosten. Maken kom ner och sa happy valentines till oss alla. Dottra som ska få ta hem en tjej i sin klass idag var glad att hon nu är så pass frisk att det går att gå till "småskolan". Numer är det inget problem att lämna henne, så skönt, så underbart. Lilla H har längtat efter att lilla Sophie ska få komma hem till oss, lilla Sophies ögon lös när hon såg mig och lilla H imorse och berättade att hon gärna vill följa med i eftermiddag. Jag lovade valentines muffins mitt i all glädje. En tjejkompis var nog viktigt för lilla H att finna.

Lille O hemma fortfarande. Vi två ska ta en kärleks promenad denna kärlekens dag, kanske kan vi "lura" ut maken med, om han kan slita sig från datorn. Valentines i Italien MÅSTE väl vara amorinernas favvoplats!?! :)