söndag, november 20, 2005

Io, Ajouta, Gratzie, Scusa, non och si

Dessa ord har bytts ut. Av barnen då. Här sägs det inte längre jag, hjälp, tack, ursäkta, nej och ja. Lustigt att vissa ord byts ut tycker jag. Vi bara ler Henrik och jag och tänker att det där får de ordning på själva. Oliver verkar dock inte så medveten om att han bytt ut de orden. Hannah gör det nog mer på skoj.

Idag har vi bara handlat mat. Men det tog tid då vi letade länge efter jäst och inte jäsningsbart mjöl som alla hänvisade oss till. Henrik tog barnen till lekparken då mitt knä sa ifrån till mer promenader. Jag gjode lunch och förberedde bullbak. Vi hade mysigt Hannah, Oliver och jag när vi rullade bullar men de blev inte i närheten så bra som de blir hemma. Rätt hårda och äckliga blev de... Måste ta reda på vad som blev så fel, jästen annorlunda? eller tog jag jäsningsmjöl istället för vanligt, svårt att förstå av förpackningen. Är smöret så annorlunda? Nåväl vi åt bullar iaf till kaffet och Oliver tyckte om dem sa han :)

Barnen och jag har bara slappat ikväll, Henrik sitter på ett plan på väg till Holland. Våra italienska grannar meddelade idag att så kallt som det är nu har det aldrig förut varit i Italien i november. Det är 12 grader och sol, men känns faktiskt kallare.

Imorgon måndag, jag ska försöka baka saffransbullar inför kalaset på söndag. Städa källaren, där det fortfarande står en massa ouppackade kartonger och väntar på uppmärksamhet… Och äntligen jobba lite, nu är det lungt i huset!